piątek, 8 listopada 2013

Jakie są najlepsze blaszki,foremki do pieczenia ciast.




 
 Jakie są najlepsze blaszki do pieczenia ciast.

Pamiętaj o tym przy zakupie blach i foremek do pieczenia :

 Gdy kupujemy blaszki czy foremki w których zamierzamy piec ciasta starajmy się kupować blaszki czarne lub malowane na czarno. Jest to bardzo ważne, po pierwsze nasze ciasta będą lepiej wypieczone,po drugie skróci to czas pieczenia,a po trzecie obniży koszty zużycia energii elektrycznej !
Formy do pieczenia z czarnej lub ciemno barwionej blachy są ekonomiczniejsze,bo łatwiej absorbują ciepło i przekazują je wprost do ciasta.
 Formy z białej blachy odbijają promieniowanie cieplne i nie przekazują go tak dobrze do ciasta. Czas pieczenia może wydłużyć się nawet do 20 %  !!


                                                     Pozdrawiam !



2 komentarze:

  1. Też tak myślałam, bo bardzo zachwalano czarne blaszki. Mam na stanie 5 blaszek na placki, tortownicę i kilka keksówek. Nie mierzyłam czasu pieczenia, bo zależy to od wielu czynników. Jedną blaszkę włożyłam do zmywarki i czarna farba zaczęła złazić płatami. Po jednorazowym, krotkim myciu. Nauczona tym doświadczeniem już więcej nie włożyłam do zmywary. Często piekę chleb i któregoś razu zauważyłam na gorącym chlebku czarne smugi. Myślałam, że przypalony, patrzę, a to poprzyklejana farba z blaszki. Teraz blaszki czarne są łaciate.
    Blaszki srebrne nie odbijają ciepła, przecież nakrywając srebrną błyszczącą stroną folii aluminiowej powodujemy szybsze pieczenie, a matową wolniejsze. Przy blaszkach też to tak działa.

    OdpowiedzUsuń